Dag allen, in verband met een toernooi van de badminton kunnen wij net als vorig jaar één keer niet in de zaal, dit zal zijn op woensdag 8 april. We kunnen dan in De Vlier terecht.
Gewoon dezelfde tijden. Enige verschil is dat alleen Dinie en Foeke een sleutel hebben van de deur. Foeke zal tijdig aanwezig zijn voor de heren.
Voor de basketballen zal iets geregeld worden.
Start nieuwe seizoen
Dag Basketballers,
Het seizoen is weer begonnen we zijn inmiddels alweer 3 trainingen onderweg en de meesten hebben de smaak en het schot alweer te pakken van het vorige seizoen.
Er zijn nieuwe flyers gemaakt, mocht iemand nog een leuke locatie hebben om deze op te hangen om nieuwe mensen te bereiken laat dit dan vooral even aan de voorzitter weten.
Allen een heel sportief seizoen gewenst en tot in de zaal.
Sportieve groet,
Bestuur Pytheas.
Einde basketbalseizoen
Dag leden,
Het einde van het basketbalseizoen is in zicht. Er is nog een mogelijkheid op 9 juli en op 16 juli om een balletje te gooien. De dames recreanten zijn inmiddels gestopt met trainen en zullen in september weer starten.
Op 9 juni is er nog een vriendschappelijke wedstrijd geweest tussen de u22 uit Aalten (Give and Go) die dit seizoen kampioen geworden zijn.
Onze eigen heren konden een hele poos goed mee komen, maar in het 3e kwart werd het verschil gemaakt door een aantal driepunters die raak gingen. Scheidsrechters van Give and Go bedankt voor de inzet.
Op 18 juni hebben we een gezellig samenzijn gehad met de afsluitende bbq bij Lennard in Aalten. Lennard bedankt voor de gastvrijheid. Bart bedankt voor de medeorganisatie. Het was gezellig en lekker.
Er zal op korte termijn nog een bericht vanuit de secretaris volgen waarbij eenieder aan kan geven of hij/zij volgend jaar nog lid blijft bij onze vereniging.
Voor nu alvast een hele prettige zomer gewenst vanuit het bestuur Pytheas.
Tot september!
Wijziging sporthal
Sinds een week of 4 is er een wijziging van de sporthal. We trainen tot het einde van het seizoen, met uitzondering van 9 en 16 april, in de sport- en turnhal in Winterswijk.
Dames recreanten trainen van 19.30 – 20.30 en de heren van 20.30 – max 22.00.
Voor het aankomende seizoen (september dit jaar) is verder nog geen duidelijkheid over welk zaal beschikbaar komt. Wel maakt het bestuur zich hard voor het vervolgen van de trainingen in de sport- en turnhal.
Sportieve groet,
Bestuur Pytheas
Start nieuwe seizoen
Hallo Basketballers,
We zitten midden in de vakantietijd, hopelijk geniet iedereen van de Hollandse zomer, of elders.
De gemeente heeft ons bericht dat wij volgend jaar met zowel de dames als heren recreanten in de Vlier blijven trainen.
Voor zover ik heb begrepen kunnen wij per 28 augustus de zaal weer in. De trainers zullen dit op animo checken, zodat we ook weten of ons seizoen op die dag weer zal starten.
Geniet nog even van je vrije dagen, of zet nog even door als je bijna vakantie hebt.
Tot volgend seizoen,
Groet,
Bestuur Pytheas
Training 5 juni
Dag Basketballers,
Een kleine wijziging voor wat betreft de sporthal op 5 juni. Omdat er verkiezingen zijn kunnen we geen gebruik maken van de sporthal de Vlier. Doordat badminton iets heeft geschoven kunnen wij nu eenmalig in de Sport en Turnhal vlakbij het station. We trainen dan in de achterste zaal. De trainers zullen het nogmaals attenderen op de dag zelf.
Veel sportplezier,
Bestuur Pytheas
Succesvolle ALV 25 maart
Dag basketballers,
Op maandag 25 maart hebben we weer een succesvolle editie van de ALV gehad. Er waren enkele afmeldingen, maar toch nog een grote opkomst. Na de opening zijn we snel door de agendapunten gelopen en hebben we een nieuwe activiteiten commissie die sowieso de eind-BBQ en hopelijk nog een leuke activiteit zullen organiseren. De ALV was weer goed verzorgd door Hans en Bea van de sportkantine. Na de vergadering werd er nog even na gepraat en geborreld. We kunnen er weer een jaar tegenaan.
Nogmaals dank voor de opkomst!
Sportieve groet,
Bestuur Pytheas
Leden uitje vanwege het 45 jarig bestaan van Pytheas
Op 14 januari 2024 is er een grote groep (oud)leden afgereisd naar Zwolle om daar een mooie pot basketbal te bekijken tussen de Zwolle Hammers en ZZ Leiden. Dit uitje kwam voort uit het 45 jarig bestaan afgelopen zomer van onze basketbalclub Pytheas Winterswijk. De organisatie kon geen goede basketbalwedstrijd vinden rondom de data van onze clubverjaardag dus hebben we dit maar in dit nieuwe jaar gevierd.
De overwinning leek aan het begin al aan ZZ leiden toe te behoren, maar door steun van het thuispubliek (waaronder wij) werd het vanaf het 3e kwart een spannende wedstrijd. Telkens gingen we weer staan op de tribunes als het spannend werd en telkens wisselde het stuivertje. Helaas maakten de Hammers in het laatste kwart onnodig fouten waardoor het bezoekende team met de winst naar huis ging.
Na de wedstrijd had de organisatie een goed menu geregeld bij restaurant de Schoppe bij de Twee Bruggen. Waar we met veel plezier en smakelijk eten de mooie wedstrijd na konden bespreken. Rond 21.00 waren de meesten weer uitgestapt bij de verzamelplaats de Harmonie waar menig mens zei: “dit moeten we vaker doen”!
Het bestuur wil de organisatie bedanken voor de leuke activiteit, ook chauffeurs bedankt voor de moeite en wie weet gaan we dit nog eens herhalen.

Met sportieve groet,
Bestuur Pytheas
Fijne feestdagen
Dag basketballers,
Wat gaat de tijd toch snel en wat gaat het seizoen weer vlot voorbij.
Vanuit bestuur Pytheas willen we iedereen fijne feestdagen wensen en een voorspoedig (basketbal)jaar.
We hebben in januari natuurlijk al de leuke activiteit die gepland staat, de ALV komt er weer aan en misschien weer zo’n geweldige seizoensafsluitende bbq!
Tot snel in de zaal,
Groet,
Bestuur Pytheas

